GALA KONCERT JADRANKA JOVANOVIĆ
Gala koncert povodom predsedavanja Švedske Evropskom Unijom solo jadranka Jovanović sa Simfonijskim orkestrom RTS i dirigentom Bojanom Sudjićem
autor Milica Stojković, kamera i montaža
Gala koncert povodom predsedavanja Švedske Evropskom Unijom solo jadranka Jovanović sa Simfonijskim orkestrom RTS i dirigentom Bojanom Sudjićem
autor Milica Stojković, kamera i montaža
abels: Antun Nanut, Nikolo Paganini, Sergej Krilov, simfonijski orkestar RTS
kamera i montaža Milica Stojković
VIRTUOZITET
SERGEJA KRILOVA
žoleta
veoma osetljivih komponenti i probnog kamena za sve violiniste, sve to
je gost iz Rusije kao od šale maestralno demonstrirao. Šta reći o
letećem stakatu u furioznom tempu, fascinantno blistavim pasažima ne
samo radi tehnike. U tim veoma teškim tehničkim zahtevima bilo je mnogo
muzike.
ih
raspoloženja, posle fanfara truba isplivava nežan i mek solo violine uz
pratnju harfe ,motiv Šeherezade. Kompozitor ga više puta ponavlja u
sviti, razradjujući i povezujući tematske delove ali uvek
drugačije..Uspehu izvodjenja ovog dela Rimskog Korsakova veoma je
doprinela Katarina Aleksić, koncert-majstor Simfonijskog orkestra
RTS.Tehnički besprekorno, toplim i voluminoznim tonom suvereno je
odsvirala svoja sola, ni malo ne zaostajući za gostom iz Rusije, i
dobila zaluženi aplauz.kompletan autor Milica Stojković
EKSKLUZIVNI SOLISTA
U Mocartovom koncertu G dur za flautu,u dvorani Kolarčevog univerziteta, 2.X.2008, sa Simfonijskim orkestrom RTS nastupio je njegova ekselencija Tadaši Nagai,
izvanredni i opunomoćeni ambasador Japana u Srbiji i Crnoj Gori.
Stilski
autentično, izuzetnom lakoćom i elegancijom interpretacije, ugledni
solista je na generalnoj probi oduševio simfoničare RTS kao i
mnogobrojnu publiku na večernjem koncertu.
Ovi
inserti sa generalne probe i koncerta su snimljeni veoma primitivnom
kamerom tako da loš kvalitet snimka opravdava dokument ovog
nesvakidašnjeg soliste i koncerta.
Milica Stojković
kamera i montaža
NINO ROTA ARIJA IZ FILMA KUM
Za Jadranku Jovanović kritčari pišu da poseduje sve što je potrebno pravoj primadoni.
Medjunarodnu karijeru je započela u Milanskoj skali u operama "Andre Šenije" i "Karmen" sa
dirigentima Klaudije Abadom i R. Saiem
Gostovala
je širom sveta:Teatar Liceo,Rim,Salcburg, Sevilja, Firenca,Parma,
Palermo, Katanija, Kaljari,Trst, Pezaro,Bergamo, Bordo,Nica,
Tulon,Dablin, Lisabon,Tokio, Vankuver,Toronto, Meksiko Siti, Palm
Bič,Sofija, Bukurešt,Budimpešta, Atina, Rio der Žaneiro, Peking, itd.
Nastupala je dva puta sa Plasidom Domingom u operama "Karmen" i "Adriani Le kuvrer", kao i sa M. Freni i H. Karerasom.
U Skupštini grada Beograda, 1.12.2008,pevala je arije Vivaldija,Gluka, Kovačevića i Nino Rote
iz filma "Kum"koju je na zahtev publike ponovila
Milica Stojković
tekst, kamera i montaža

Jedan od najvećih španskih i evropskih slikara, očaranog pećinskim slikarstvom i praistorijskom skulpturom, Huan Miro je u svojim slikama. pretočio svu poetiku boja najvećih predstavnika nadrealizma i tokom 20. veka stvorio opus koji ima značajno mesto u svetskoj istoriji slikarstva.
Miroov svet je poetičan i veseliji i ta sklonost
ka veselim preterivanjima, gestu i spontanosti, preziranje uobičajenih pravila su u mnogome doprineli obnovi slike pedesetih godina prošlog veka .
U
autobiografskim zabeleškama svoja snoviđenja, kojima je bio inspirisan
i za koje je smatrao da su izazvana glađu, ovako je opisao: "Kako
smišljam crteže i ideje za svoje slike? Došao bih kući u svoj pariski
atelje, pošao bih u krevet, ponekad bez večere. Tada sam video koješta
i skicirao u svoju beležnicu.
Video sam oblike na plafonu.. Čovek treba da sačuva dovoljno iskrenosti i čistote da bi bio ganut.”

Slike nije stvarao onako kako ih vidimo, vec onako kako ih je osecao ili kako bi voleo da ih mi osetimo. Svestrano talentovan, radio je kostime i dekor za ruski balet, bio je keramicar, pesnik. Afirmisao je intuitivno i podsvesno . Mirov stil je nazvan "biomorfna apstrakcija". Osnovna slikarska sredstva bili su mu crtez i mrlja, a glavne teme - noc, zvezde, mesec, zene.
Tokom
španskog građanskog rata bio je na strani revolucionara i 1937. je
uradio seriju plakata za špansku Republiku. Svestrano talentovan, radio
je kostime i dekor za ruski , bio keramičar, pesnik Španije.
Prihvacen je kao klasik modernog slikarstva. na Venecijanskom bijenalu 1953. dobija veliku nagradu za grafiku
.Osnovao je fondaciju "Huan Miro" u Barseloni.
Inače, izložba „Magija Huana Miroa: crteži i grafike” bila je predstavljena 2007. u Argentini, u Buenos Ajresu, i u toku 2008. u Urugvaju, Montevideo, i Španiji, Valjadolid. Dela su pojedinačno

izlagana na mnogobrojnim kolektivnim izložbama širom sveta.
.. Isto kao i u slikarstvu, Miro je crteže i grafike stvarao brzo i lako, povremeno se služeći sopstvenim prstima kao glavnim instrumentom za stvaranje dela. Posebno se ističe delo „Aidez l’Espagne” (Pomozite Španiji) zbog svoje istorijske vrednosti. Miro je sliku realizovao 1937. godine sa željom da svetu ukaže na situaciju u Španiji za vremegrađanskog rata.
Otvarajući izložbu u galeriji Progres u Beogradu,u okviru akcije meseca Miroa u Beogradu (15 januar-7.februar ), o životu i delu velikog umetnika su govorili ambasador Španije u Beogradu, Injigo de Palasia Espanja i direktor Instituta Servantes, Huan Fernandes Elorijaga.
MILICA STOJKOVIĆ
Kao kompletan autor za Francuski kulturni centar spot uradila Milica Stojković